Frederiksbergs egen låsesmed

0
Frederiksbergs egen låsesmed

Frederiksberg i København er en by i byen. Det gælder ikke mindst, hvis du spørger de lokale, der for manges vedkommende er vokset op på Frederiksberg, lever der – og sikkert også ender deres dage der. Og der er noget om snakken, for der er noget ganske særligt over bydelen, der besidder en egen charme og næsten “landsbyhygge” mange steder. Det er i øvrigt også på Frederiksberg, du kan møde Den Cyklende Låsesmed!

København er skabt til cykler

Som det er tilfældet med Amsterdam, er også København ganske flad. For mange af storbyens beboere er det vildeste i højdeoplevelser at bestige -eller cykle op ad – Valby Bakke 🙂 For mange ender verden også næsten der, men det er en anden snak til en anden dag.

Manden bag Den Cyklende Låsesmed hedder Birger, og han udmærker sig ved et par ting. Nå ja – der er uden tvivl ganske mange ting, men det, der lige falder i øjnene og er i interesse for læserne af Specialmediemagasinet, er hans tilgang til disse to forhold:

  • Håndværk og kvalitet
  • Miljøvenlig transport

Og det skal vi nok lige uddybe. Først skal det dog nævnes, at låsesmeden på ingen måde er begrænset til Frederiksberg. Han kører (med pedalkraft) over stort set hele København.

Låse og håndværk

Birger er det, man i ordets mest positive forstand kan kalde for en gammeldags håndværker. Med det mener vi, at der er masser af faglig stolthed og en næsten pernitten tilgang til kvalitet. Det er jo ikke en helt ringe egenskab hos en låsesmed, der jo i den grad har at gøre med ting og opgaver, der kræver præcision og ordholdenhed. Han er så ikke mere gammeldags, end at han for eksempel tilbyder faste priser ved hjælp af billeder, som man kan sende til ham af de opgaver, man ønsker løst.

Ny lås

Miljøvenlig transport

Birger cykler mellem opgaverne! Ja – du læste rigtigt!

Den Cyklende Låsesmed på en herlig solskinsdag i København – uden tvivl en mere behagelig dag at cykle mellem opgaverne på, end når det er regnvejr 🙂

Fidusen med at cykle er, at han faktisk kommer nemmere og hurtigere frem end hans kolleger i branchen – og billigere. Det sætter ham i stand til at drive en sund forretning og alligevel have priser, der er stærkt konkurrencedygtige. Endelig skal vi ikke glemme det miljøaftryk, han sætter: Intet!

Her på redaktionen tror vi, at vi i fremtidne vil se flere miljøvenlige transportformer hos servicevirksomheder i storbyerne. Dels af miljøhensyn og dels, fordi det allerede nu er en konkurrenceparameter!

Spørg dig selv, om du helst vil:

  1. Betale 800 kroner for en opgave, der udføres efter en kørsel med en forurenende bil, du betaler for – eller
  2. Betale 650 kroner fo ren opgave, der ikke efterlader nogen som helst miljøbelastning

Det er nemt besvaret, ikke?